Jaren actief
Websites / Apps
Kopjes koffie

Diensten

Bezoekers-registratie

In deze tijden van Corona moeten ondernemers elkaar een beetje helpen. Zo wordt er bijvoorbeeld van ondernemers in de horecasector verwacht dat ze een registratie gaan bijhouden van hun bezoekers. Vanaf augustus 2020 moeten zij vragen naar de naam en contactgegevens van bezoekers. Zo kan er makkelijker bron- en contactonderzoek worden gedaan indien er toch een uitbraak is. AL snel werd duidelijk dat deze maatregel het opsporingsproces enorm versneld.

Bezoekersregistratie of een gezondheidscheck is belangrijk

Niet alleen de horeca heeft baat bij een registratie van bezoekers. Er zijn voldoende voorbeelden te noemen van ondernemingen en evenementen waarbij het registreren van bezoekers een enorme toegevoegde waarde biedt. Denk maar eens aan verzorgingstehuizen of fitnesscentra.

Scorpion Computers & Software heeft ter ondersteuning van de ondernemers een speciale dienst ontwikkeld voor de bezoekregistratie van klant in een digitale vorm.

We hebben een speciale website ingericht voor deze dienst met alle informatie.

Bezoekers-Check.nl

Joomla! 3 training voor beheerders

Joomla! is een kracht content management systeem (CMS) dat als basis kan dienen voor professionele websites. De meeste websites die Scorpion Computers & Software ontwikkeld zijn gebaseerd op het Joomla! CMS. Het zorgt ervoor dat een beheerder van een website deze kan voorzien van content zonder enige kennis te hebben van webdevelopment. Joomla! is zeer gebruiksvriendelijk, maar ook tamelijk uitgebreid. Het is modulair opgezet dus het basis systeem kan tevens worden uitgebreid met allerlei extensies.

Voor wie is deze training?

Deze training is bedoeld voor de beheerders van een Joomla! website. Een vereiste is dat versie 3 van Joomla! wordt gebruikt voor de website. De training is tevens nuttig voor beheerders van websites die de overstap hebben gemaakt van een Joomla! 2 website naar Joomla! 3. 
Er is geen basisvaardigheid computergebruik vereist, maar het helpt natuurlijk zeker.

Wat leer je tijdens deze training?

  • Installeren van Joomla!
  • Opbouw en structuur van Joomla!
  • Website structuren.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van afbeeldingen en webteksten (Artikelen).
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van blog(pagina)s.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van modules.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van menu's en menuknoppen.
  • Beheren van Gebruikers en instellen van toegang (rechten).
  • Veiligheid, onderhoud en (Joomla!) updaten.
  • Extensies installeren en beheren.
  • Meertaligheid instellen.

Wie, wat waar, hoeveel en wanneer?

Op dit moment hebben we geen geplande data voor de training waarop inschrijving mogelijk is. Wel bieden we de mogelijkheid om deze training ook individueel of in groepsverband op locatie te geven. De prijs voor deze training bedraagd € 295,- per persoon exclusief BTW. Deze prijs geldt voor groepen van minimaal 4 personen. Voor individuele trainingen en/of op locatie gelden logischerwijs afwijkende prijzen. Deze prijzen zullen vooraf worden offreerd. Voorgenoemde prijs is tevens exclusief kosten voor certificering á € 65,- exclusief BTW. Deze kosten zijn vastgelegd door Joomla! zelf.

Joomla! Certificering.

Omdat wij ook officieel Joomla! Learning Partner zijn kunnen we ook officiele certificeringstrajecten begeleiden.

Joomla learning partner

Ontwikkelen van Apps

Tegenwoordig is de vraag naar het ontwikkelen van apps enorm. Overal ontstaan bedrijven of afdelingen die zich met niets anders meer bezighouden. Uw klant gebruikt nou eenmaal vaker zijn of haar smartphone als de desktop computer. Dit fenomeen zal alleen maar toenemen. Steeds meer apparaten worden uitgevoerd met internet toegang. We kunnen dus concluderen dat apps een steeds belangrijkere functie in de markt krijgen.

Wij willen ook een app!

Dat is de opmerkingen die we steeds vaker krijgen van klanten. Bedrijven zien dat hun collega's een groter marktsegment aanboren door gebruik te maken van apps. Dat is misschien niet helemaal de juiste reden om een app te laten ontwikkelen en daarom organiseren we ook idea2app sessies. Tijdens deze sessies komt meestal naar voren wat voor app voor u van interessant zou kunnen zijn. Wij werken deze ideeën samen met u verder uit waarbij we rekening houden met onze kennis en ervaring in deze markt. Uiteindelijk kunnen we voor u de app gaan ontwikkelen. We bouwen desgewenst apps voor alle belangrijke platformen iOS en Android maar ook Windows Phone behoord tot de mogelijkheden.

Een app kan bijdrage tot uw succes

Het gaat ook nog verder. We zijn namelijk niet klaar nadat we voor u een app hebben gebouwd en deze in de diverse app-stores hebben geplaatst. Misschien kan een marketing campagne nog helpen om de app kenbaar te maken bij een groter publiek. Ook kunnen we beheer en analyse uitvoeren op uw apps. Wanneer bijvoorbeeld Apple met een nieuwe versie van hun iOS komt wilt u natuurlijk graag vooraf weten of dit geen gevolgen heeft voor de werking van uw apps. Dit soort zaken leveren ook een bijdrage tot het maken en hebben van een succesvolle app.

Wij hebben bijvoorbeeld ook een aantal apps ontwikkeld die onze klanten kunnen helpen bij het beheren van hun websites of informatie verschaffen over de werkzaamheden aan hun website. Kijk hiervoor maar eens in onze app sectie op deze website.

Voor meer informatie en/of een prijsofferte kunt u contact opnemen met onze sales-afdeling. Hiervoor kunt u het formulier gebruiken op deze pagina.

Voorbeeld van uw Website

Tijdens een ontwikkeltraject van een website of webapplicatie kan niet altijd gebruik worden gemaakt van een bestaande URL of domeinnaam. Toch willen wij onze klanten de mogelijkheid bieden om vooraf kennis te maken met datgene wat wij voor hen ontwikkelen. Daarvoor hebben wij de service VoorbeeldVanUwWebsite.nl. 

Middels een subdomein van dit domein krijgt u de mogelijkeid om uw website of webapplicatie in ontwikkeling te benaderen. Dit biedt voordelen voor alle partijen. Één van de grootste voordelen die wij zien is dat tijdens de ontwikkelingsfase ons team al direct van feedback worden voorzien. Natuurlijk kunt u als klant ook direct aan de slag met experimenteren in het CMS of in de applicatie. U kunt de vorderingen delen met uw community of u kunt het gebruiken om alleen maar te monitoren wat de vorderingen zijn.

Data importservice voor VirtueMart

virtuemartAls een service bieden wij onze klanten de mogelijkheid om gegevens aan te leveren in Excel-formaat zodat wij deze gegevens kunnen importeren in de e-commerce oplossing VirtueMart. De gegevens in dit Excel bestand moet wel aan bepaalde standaarden voldoen. Wij zullen desgewenst een voorbeeld bestand opleveren dat men kan invullen. De eerder vermelde standaarden bevatten in ieder geval gegevens als artikelnummer, productnaam, korte omschrijving, lange omschrijving, prijs, BTW-tarief, categorie. Wanneer men andere gegevens wil importeren dan dient men altijd contact met ons op te nemen om de mogelijkheden te bepalen. Ook afbeeldingen kunnen we direct importeren, echter dit is alleen mogelijk wanneer de bestanden die de afbeeldingen bevatten als naam het artikelnummer of de productnaam hebben (waarbij eventuele spaties zijn vervangen door underscores (liggend streepje = _)

Wij zijn nooit verantwoordelijk voor de inhoud van uw website, dus ook wanneer gegevens in een e-commerce oplossing worden geïmporteerd kunnen wij nooit verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van deze gegevens.

e-commerce

e-Commerce

Het koopgedrach van de consument verplaatst zich naar het internet. Dat betekend voor bedrijven dat deze niet alleen hun producten en diensten aan moeten bieden in hun eigen winkel of bedrijf maar dat ze ook zeker aan een e-Commerce oplossing moeten denken. Een webwinkel is 24/7 beschikbaar voor de consument en dat maakt het interessant voor ondernemers om hun business uit te breiden naar het web.

Internet Market Monitoren

Op dit moment is de online retail verantwoordelijk voor alsmaar groeiend percentage van de totale retailomzet. Volgens diverse bronnen (zoals bv. de internet markt monitor) gaan er jaarlijks vele miljarde euro's over de digitale toonbanken. We zijn zelfs een punt gepasseerd waarbij in bepaalde sectoren meer online wordt verkocht dan in fysieke winkels. 

If you can't beat them, join them

Dat betekend dat het in deze tijd vrijwel onmogelijk wordt om als retailer niet mee te spelen op het speelveld van de e-commerce.

Wat kunnen wij u bieden

Voor bedrijven die op zoek zijn naar een e-commerce oplossing kunnen wij een aantal mogelijkheden. We kunnen een maatwerk website ontwikkelen waarin volledige webshop is geïntergreerd. We hebben echter ook een concept ontwikkeld dat aan alle eisen voldoet waaraan een moderne webshop moet voldoen. Dit noemen wij het Scorpion E-Commerce Concept. Dit concept omvat een relatief vastgestelde vormgeving die gebaseerd op vele jaren onderzoek. We zorgen natuurlijk dat middels kleuren en afbeeldingen de website aan de huisstijl van de klant wordt aangepast. De basis van dit concept is Joomla! als Content Mamangement Systeem en Virtuemart zorgt voor alle e-commerce zaken. Een combinatie die zich al ruimschoots heeft bewezen in de markt. Zaken als producten, betaalmethodes, verlanglijstjes, cookies, meertaligheid, uitbreidbaarheid, productvergelijking, one page checkout en mobiele vormgeving zijn allemaal standaard opgenomen in dit concept. Neemt u gerust eens een kijkje op onze demoshop

Een groot voordeel van het Scorpion E-Commerce Concept is dat het alsmaar wordt doorontwikkeld en en relatief snel inzetbaar is. In principe kan binnen een paar dagen uw webshop al online zijn 

Omdat ieder bedrijf verschillend is zullen wij samen met u kijken naar de beste oplossing voor u. Voor meer informatie en/of een prijsofferte kunt u contact opnemen met onze sales-afdeling. Hiervoor kunt u het formulier gebruiken op deze pagina.

Joomla!

Joomla! is op dit moment het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Joomla! wint geregeld prijzen in de categorie beste CMS en steeds meer gevestigde bedrijven als Vodafone, Danone, Kwik-fit, TNT en ABN-Amro kiezen voor het Open Source CMS Joomla!.

Scorpion Computers & Software ontwerpt en produceert zeer diverse websites met Joomla!. Van corporate websites tot aan complexe communities. Onze kracht ligt in onze ruime ervaring met open-source, onze drive om altijd mooie website te maken en u te voorzien van eerlijk advies.

Als webdesign bureau zijn wij niet gebonden aan één systeem. Toch hebben vooral in de afgelopen jaren onze expertise en kennis rondom Joomla! opgebouwd. Onze redenen hiervoor zijn:

  1. Joomla! is een van de grootste en populairste Content Management Systemen ter wereld. 
  2. Joomla! heeft de grootste community van ontwikkelaars. Dit zorgt voor u als opdrachtgever voor een ruime keuze in specialisten en biedt u dus onafhankelijkheid.
  3. Voor Joomla! is de grootste database aan 3rd party plugins beschikbaar. Deze zorgen voor extra functionaliteiten als een forum, fotoalbum of commentaar systeem. Omdat er zoveel plugins beschikbaar zijn, is bijna alle denkbare functionaliteit beschikbaar als plugin. Ook wij ontwikkelen zelf van deze uitbreidingen. Kijk maar eens in onze Joomla! download sectie opp deze website.

Toekomst

Op ieder moment wordt er gewerkt aan een nieuwe versie van Joomla!. Continue worden belangrijke verbeteringen doorgevoerd om het CMS een nog betere positie te geven in de markt. Het is belangrijk om te blijven ontwikkelen en mee te bewegen met de markt op dit moment, en in de toekomst. Als u wilt zien wat de ontwikkelingen zijn dan kunt u kijken naar de roadmap van Joomla!.

Joomla! 1-2-3 Update Service

Het CMS (Content Management Systeem) Joomla! wordt door vele van onze klanten gebruikt. Met enige regelmaat wordt er een nieuwe versie van dit systeem gelanceerd. Het is aan te bevelen om deze updates op uw Joomla! website te installeren. In deze updates zitten over het algemeen oplossingen verwerkt voor probleempjes (bugs) die tijdens het gebruik van het CMS naar boven zijn gekomen. Omdat er een enorme community gebruik maakt van Joomla zullen er altijd wensen blijven van deze gebruikers die ook weer verwerkt kunnen worden in een update. Vooral voor de veiligheid van uw website is het aan te bevelen om de laatste versie van Joomla te installeren.

Wij begrijpen als geen andere dat u mogelijk niet alle tijd en/of kennis bezit om bij te houden wanneer een nieuwe versie verschijnt en om deze ook te installeren. Ook begrijpen wij dat niet iedereen de consequenties van een dusdanige update kan overzien.

Daarom hebben we voor u 2 diensten in het leven geroepen.

Allereerst de Joomla! 1-2-3 update service. Met deze dienst bieden wij aan om voor u bij te houden wanneer er nieuwe versies verschijnen van de versie van het Joomla! CMS die u gebruikt en deze zullen wij na uw goedkeuring tevens volledig voor u installeren. Hierbij garanderen wij dat tijdens dit update proces uw website nooit meer dan nodig off-line zal zijn. Dit alles zal worden vastgelegd in een SLA (Service Level Agreement)

Binnen de update service zullen we ook de updates van door ons erkende  en goedgekeurde uitbreidingen/extensies van Joomla! meenemen. Indien hiervoor inlog- of licentiegegevens benodigd zijn kunnen wij alleen in overleg de eventuele updates uitvoeren. Indien maatwerk is uitgevoerd (door een derde partij) aan bestaande extensies, kunnen wij de werking na een update niet garanderen.

Voor alle duidelijkheid: In deze service wordt de website NIET geüpgrade van versie 1.5, 1.6, 1.7, 2.x, 3.x naar een hogere versie (Bijvoorbeeld van 1.5 naar 3.x of 3 naar 4).

De andere dienst is onze Joomla! upgrade service. Om te zorgen dat Joomla! altijd relevant kan blijven is het soms noodzakelijk om het roer volledig om te gooien. We noemen dit in vaktermen ook wel een mayor relaease. Dit is niet iets wat ieder jaar gebeurd. Om een idee te geven de vorige mayor release was in 2014. We kunnen dus gerust zeggen dat het wel weer eens tijd werd. In 2021 is er dus ook weer zo'n mayor release uitgebracht, Joomla! 4. Maar mogelijk nog belangrijker, daarmee stopt de ondersteuning van Joomla! 3 per augustus 2023. Dit betekend niet dat uw website niet zal blijven functioneren, maar dat er niet wordt doorontwikkeld aan J3 en dus b.v. ook geen beveiligingsupdates meer gaan komen. Het CMS is voor Joomla! 4 volledig herschreven. Dit zorgde ervoor dat een upgrade niet meer in een paar simpele handelingen verricht kon worden. Veel eigenaars van websites zijn daardoor een verouderde versie blijven gebruiken met alle risico's van dien. Buiten het feit dat er geen ondersteuning meer wordt gegeven op verouderde Joomla! websites zijn deze websites ook een geliefd doel geworden voor hackers. Dit kan veel ellende met zich meebrengen. Ook betekend een verouderde website dat deze over het algemeen niet geschikt is voor mobiele apparaten. Vindbaarheid in de zoekmachines is een andere issue waarmee ze te kampen hebben.

Wij kunnen uw website upgrade naar de laatste versie van Joomla! met behoud van de bestaande content. De kosten voor een dergelijke upgrade variëren, maar we kunnen wel aangeven dat voor een bedrag van € 395,- exclusief BTW de meeste websites wel van een upgrade kunnen worden voorzien. De prijs word grotendeels bepaald door de beschikbaarheid van uw template voor Joomla! 4.

TIP: Bedenk u tevens dat dit mogelijk een goed moment is om uw website direct in een nieuw jasje te steken dan kan dit direct worden meegenomen.

We gaan alsvolgt te werk.

  • Stap 1: Om te bepalen wat er allemaal nodig doen we eerst een vooronderzoek. De kosten voor dit vooronderzoek € 200,- exclusief BTW waarvan u de helft terugkrijgt wanneer wij ook de daadwerkelijke migratie voor u gaan uitvoeren.
  • Stap 2: Wanneer aan de hand van het resultaat van het vooronderzoek wordt bepaald dat wij de migratie mogen verrichten, dan plannen we deze in en voeren we deze uit.
  • Stap 3: Na de migratie voert u zelf nog een laatste controle uit en indien akkoord zetten wij de nieuwe versie van uw website live.

Indien u meer informatie wilt ontvangen over onze Joomla! 1-2-3 update service, of over het upgraden van uw Joomla! website, dan kunt het formulier op deze pagina invullen en versturen.

Een eigen website

Een eigen website is zowel interessant voor de particulier als voor het bedrijfsleven. Veel mensen hebben een hobby of zelfs passie die ze graag willen delen met anderen. Een website is een prima middel om dit voor elkaar te krijgen. Een bedrijf zonder eigen domein wordt in de huidige samenleving in sommige gevallen niet serieus genomen. Dit terwijl het redelijk eenvoudig is om professioneel voor de dag te komen.

Veel mensen denken dat het ingewikkeld of duur is om een eigen website te maken. Dat hoeft echter helemaal niet het geval te zijn. Wij van Scorpion Computers & Software bieden u de mogelijkheid om een domein te registreren en te hosten. We kunnen voor u gratis een Content Management Systeem installeren waarmee u een website kan creëen zonder ook maar enige kennis van programmeren en/of webdesign. Onze voorkeur gaat daarbij uit van het CMS Joomla. U mag natuurlijk ook aan de slag gaan met andere tools en aan het programmeren slaan, maar dat blijkt juist in de praktijk de drempel waar veel mensen tegenaan lopen.

Wanneer je een eigen domein registeerd en host, dan krijg je daarbij ook een aantal emailadressen. Een groot voordeel daarvan is dat deze niet veranderen als je van internetprovider wisselt of dat mensen direct herkennen van wie het emailadres is. Vaak gaan mensen ook vanzelf de website bezoeken wanneer ze zien dat er een eigen domeinnaam in verwerkt is.

Neem maar eens een kijkje in het aanbod van onze hostingpakketten en je zal zien dat de kosten best wel meevallen.

Hosting - Vergelijk de pakketten

Bij Scorpion Computers & Software betaalt u alleen voor diensten waar u echt gebruik van maakt. U kiest het webhostingpakket dat het meest bij u past. Het verschil zit vooral in het aantal e-mailadressen, de hoeveelheid webruimte en de hoeveelheid dataverkeer. In het onderstaande staan alle pakketten voor u op een rijtje.

 E-mail onlyBasisBasis-PlusPremiumUltimateExtreme

Domeinnaam

- (*) - (*) 1 (**) 1 (**) 1 (**) 1 (**)
Webruimte
(Te verdelen over mail en website)
500Mb
(geen web)
500Mb 1.000Mb 2.000Mb 5.000Mb 10.000Mb
Dataverkeer (max. per maand) - 5.000Mb 10.000Mb 20.000Mb 50.000Mb 100.000Mb
Emailaccounts 1 5 10 20 50 50
Emailadressen / aliassen Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Spamfilters op email ja ja ja ja ja ja
Virusscanners op email ja ja ja ja ja ja
Eigen emailbeheer ja ja ja ja ja ja
Secure email ja ja ja ja ja ja
Webmail ja ja ja ja ja ja
PHP Ondersteuning - ja ja ja ja ja
MySQL database (***) - 1 1 2 2 2
24/7 FTP toegang - ja ja ja ja ja
Eenmalige kosten € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95
Maandelijkse kosten
(bij min. 12 maanden)
€ 4,95 € 6,95 € 8,95 € 14,95 € 19,95 € 29,95

 

Wij bieden natuurlijk ook mogelijkheden voor dedicated (of virtuele) servers, maar daarvoor worden individuele prijzen opgesteld afhankelijk van de wensen en noodzaak.

Meerprijzen (****):

  • Extra webspace - € 2,- per 100Mb per maand.
  • Extra mailspace - € 5,- per 250Mb per maand.
  • Extra e-mail gebruiker - € 0,50 per gebruiker per maand.
  • Extra dataverkeer - € 2,- per extra 5 Gb per maand.
  • Extra MySQL database - € 2,- per database per maand (***).

Alle vermelde bedragen zijn exclusief de wettelijk geldende B.T.W.
(*) Domeinregistratie niet in de prijs inbegrepen, maar het is wel noodzakelijk om een eigen domeinnaam te registreren.
(**) Keuze uit .nl, .eu, .com, .org of .be. (Andere extenties zijn beschikbaar tegen meerprijs)
(***) Maximale omvang van database is 50 Mb per database
(****) Meerprijzen gelden voor de resterende periode van het lopende abonnement en worden vooraf voor deze periode in rekening gebracht. Tevens zal voor de voortzetting van het abonnement tevens de aanvulling blijven gelden en dus worden berekend.

 

partner_logo

Wat vinden onze klanten

Jaren actief
Websites / Apps
Kopjes koffie

Schrijf jezelf in voor onze nieuwsbrief