Bezoekregistratie voor Corona

Geschreven door Edwin Witlox

In deze tijden van Corona moeten ondernemers elkaar een beetje helpen. Zo wordt er bijvoorbeeld van ondernemers in de horeca-sector verwacht dat ze een registratie gaan bijhouden van hun bezoekers. Vanaf augustus 2020 moeten zij vragen naar de naam en contactgegevens van bezoekers. Zo kan er makkelijker bron- en contactonderzoek worden gedaan indien er toch een uitbraak is. In ons omringende landen, zoals b.v. Duitsland, is dat al de regel en onderzoek heeft ook uitgeweid dat de registratie en opsporingsproces enorm versneld.

Echt verplicht wordt het niet om gegevens achter te laten, het gebeurt op basis van vrijwilligheid, zegt het ministerie van Justitie in een toelichting. Een eigenaar  van een horecagelegenheid kan registratie wel als voorwaarde stellen. Het kabinet zegt dat het ervan uitgaat dat mensen zullen meewerken, om een nieuwe lockdown te voorkomen.

Niet de horeca heeft baat bij een registratie van bezoekers. Er zijn voldoende voorbeelden te noemen van ondernemingen waarbij het registreren van bezoekers een enorme toegevoegde waarde biedt. Denk maar eens aan verzorgingstehuizen of evenementen (ook al zijn ze maar klein).

Scorpion Computers & Software heeft ter ondersteuning van de ondernemers een speciale dienst ontwikkeld voor de bezoekregistratie van klant in een digitale vorm.

Wat hebben wij te bieden?

QR bezoek registratie

  • Een specifiek subdomein (uwbedrijf.bezoek-registratie.nl en .be)
  • Een digitaal invulformulier (zie voorbeeld op https://bezoek-registratie.nl/)
  • Een met SSL-certificaat versleutelde omgeving
  • E-mail naar de bezoeker met een bevestiging van de ingevulde gegevens
  • E-mail naar u als ondernemer met een overzicht van de ingevulde gegevens
  • Eenmalige opzet een aanpassing van de tekst welke bij het formulier wordt weergegeven
  • Eenmalige toevoeging van uw logo
  • Eenmalige verstrekking van een QR-Code afbeelding om te gebruiken voor snelle toegang tot uw eigen formulier
  • Een maal per maand een volledig overzicht in Excel, OpenDocument, CSV of XML formaat (Tegen aanvullende kosten is het mogelijk extra overzichten aan te vragen)
  • In de basis kunnen zowel de bijbehorende tekst als de invulvelden natuurlijk afwijken

Wat zijn de kosten?

Belangrijk voor u als ondernemer is natuurlijk ook het kostenplaatje. Zeker in deze tijden. Natuurlijk werken wij ook niet voor niets, maar we hebben wel een model bedacht waarbij wij tegen zo laag mogelijke kosten deze dienst kunnen aanbieden.

De kosten zijn opgebouwd uit een eenmalige registratie van € 89,-. Hiervoor worden voor alle specifieke zaken ingericht zoals hierboven beschreven. Vervolgens betaald u een abonnementsgeld van € 9,95 per maand. Er geldt wel een minimale abonnementsperiode van 6 maanden welke vooraf zal worden gefactureerd.

Het is mogelijk om een extra export te ontvangen in een van de bovengenoemde formaten voor een bedrag van € 5,- per aanvraag.

Ook de mogelijkheid voor een meertalig formulier zijn bespreekbaar.

De bovenstaande prijzen zijn vanzelfsprekend exclusief B.T.W.