Diensten

Joomla! 3 training voor beheerders

Geschreven door Edwin Witlox

Joomla! 3 training voor beheerders

Joomla! is een kracht content management systeem (CMS) dat als basis kan dienen voor professionele websites. De meeste websites die Scorpion Computers & Software ontwikkeld zijn gebaseerd op het Joomla! CMS. Het zorgt ervoor dat een beheerder van een website deze kan voorzien van content zonder enige kennis te hebben van webdevelopment. Joomla! is zeer gebruiksvriendelijk, maar ook tamelijk uitgebreid. Het is modulair opgezet dus het basis systeem kan tevens worden uitgebreid met allerlei extensies.

Voor wie is deze training?

Deze training is bedoeld voor de beheerders van een Joomla! website. Een vereiste is dat versie 3 van Joomla! wordt gebruikt voor de website. De training is tevens nuttig voor beheerders van websites die de overstap hebben gemaakt van een Joomla! 2 website naar Joomla! 3. 
Er is geen basisvaardigheid computergebruik vereist, maar het helpt natuurlijk zeker.

Wat leer je tijdens deze training?

  • Installeren van Joomla!
  • Opbouw en structuur van Joomla!
  • Website structuren.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van afbeeldingen en webteksten (Artikelen).
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van blog(pagina)s.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van modules.
  • Toevoegen, aanpassen en verwijderen van menu's en menuknoppen.
  • Beheren van Gebruikers en instellen van toegang (rechten).
  • Veiligheid, onderhoud en (Joomla!) updaten.
  • Extensies installeren en beheren.
  • Meertaligheid instellen.

Wie, wat waar, hoeveel en wanneer?

Op dit moment hebben we geen geplande data voor de training waarop inschrijving mogelijk is. Wel bieden we de mogelijkheid om deze training ook individueel of in groepsverband op locatie te geven. De prijs voor deze training bedraagd € 295,- per persoon exclusief BTW. Deze prijs geldt voor groepen van minimaal 4 personen. Voor individuele trainingen en/of op locatie gelden logischerwijs afwijkende prijzen. Deze prijzen zullen vooraf worden offreerd. Voorgenoemde prijs is tevens exclusief kosten voor certificering á € 65,- exclusief BTW. Deze kosten zijn vastgelegd door Joomla! zelf.

Joomla! Certificering.

Omdat wij ook officieel Joomla! Learning Partner zijn kunnen we ook officiele certificeringstrajecten begeleiden.

Joomla learning partner

Ontwikkelen van Apps

Geschreven door Edwin Witlox

Ontwikkelen van Apps

Tegenwoordig is de vraag naar het ontwikkelen van apps enorm. Overal ontstaan bedrijven of afdelingen die zich met niets anders meer bezighouden. Uw klant gebruikt nou eenmaal vaker zijn of haar smartphone als de desktop computer. Dit fenomeen zal alleen maar toenemen. Steeds meer apparaten worden uitgevoerd met internet toegang. We kunnen dus concluderen dat apps een steeds belangrijkere functie in de markt krijgen.

Wij willen ook een app!

Dat is de opmerkingen die we steeds vaker krijgen van klanten. Bedrijven zien dat hun collega's een groter marktsegment aanboren door gebruik te maken van apps. Dat is misschien niet helemaal de juiste reden om een app te laten ontwikkelen en daarom organiseren we ook idea2app sessies. Tijdens deze sessies komt meestal naar voren wat voor app voor u van interessant zou kunnen zijn. Wij werken deze ideeën samen met u verder uit waarbij we rekening houden met onze kennis en ervaring in deze markt. Uiteindelijk kunnen we voor u de app gaan ontwikkelen. We bouwen desgewenst apps voor alle belangrijke platformen iOS en Android maar ook Windows Phone behoord tot de mogelijkheden.

Een app kan bijdrage tot uw succes

Het gaat ook nog verder. We zijn namelijk niet klaar nadat we voor u een app hebben gebouwd en deze in de diverse app-stores hebben geplaatst. Misschien kan een marketing campagne nog helpen om de app kenbaar te maken bij een groter publiek. Ook kunnen we beheer en analyse uitvoeren op uw apps. Wanneer bijvoorbeeld Apple met een nieuwe versie van hun iOS komt wilt u natuurlijk graag vooraf weten of dit geen gevolgen heeft voor de werking van uw apps. Dit soort zaken leveren ook een bijdrage tot het maken en hebben van een succesvolle app.

Wij hebben bijvoorbeeld ook een aantal apps ontwikkeld die onze klanten kunnen helpen bij het beheren van hun websites of informatie verschaffen over de werkzaamheden aan hun website. Kijk hiervoor maar eens in onze app sectie op deze website.

Voor meer informatie en/of een prijsofferte kunt u contact opnemen met onze sales-afdeling. Hiervoor kunt u het formulier gebruiken op deze pagina.

Voorbeeld van uw Website

Geschreven door Edwin Witlox

Voorbeeld van uw Website

Tijdens een ontwikkeltraject van een website of webapplicatie kan niet altijd gebruik worden gemaakt van een bestaande URL of domeinnaam. Toch willen wij onze klanten de mogelijkheid bieden om vooraf kennis te maken met datgene wat wij voor hen ontwikkelen. Daarvoor hebben wij de service VoorbeeldVanUwWebsite.nl. 

Middels een subdomein van dit domein krijgt u de mogelijkeid om uw website of webapplicatie in ontwikkeling te benaderen. Dit biedt voordelen voor alle partijen. Één van de grootste voordelen die wij zien is dat tijdens de ontwikkelingsfase ons team al direct van feedback worden voorzien. Natuurlijk kunt u als klant ook direct aan de slag met experimenteren in het CMS of in de applicatie. U kunt de vorderingen delen met uw community of u kunt het gebruiken om alleen maar te monitoren wat de vorderingen zijn.

Data importservice voor VirtueMart

Geschreven door Edwin Witlox

Data importservice voor VirtueMart

virtuemartAls een service bieden wij onze klanten de mogelijkheid om gegevens aan te leveren in Excel-formaat zodat wij deze gegevens kunnen importeren in de e-commerce oplossing VirtueMart. De gegevens in dit Excel bestand moet wel aan bepaalde standaarden voldoen. Wij zullen desgewenst een voorbeeld bestand opleveren dat men kan invullen. De eerder vermelde standaarden bevatten in ieder geval gegevens als artikelnummer, productnaam, korte omschrijving, lange omschrijving, prijs, BTW-tarief, categorie. Wanneer men andere gegevens wil importeren dan dient men altijd contact met ons op te nemen om de mogelijkheden te bepalen. Ook afbeeldingen kunnen we direct importeren, echter dit is alleen mogelijk wanneer de bestanden die de afbeeldingen bevatten als naam het artikelnummer of de productnaam hebben (waarbij eventuele spaties zijn vervangen door underscores (liggend streepje = _)

Wij zijn nooit verantwoordelijk voor de inhoud van uw website, dus ook wanneer gegevens in een e-commerce oplossing worden geïmporteerd kunnen wij nooit verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van deze gegevens.

e-Commerce

Geschreven door Edwin Witlox

e-Commerce

Het koopgedrach van de consument verplaatst zich naar het internet. Dat betekend voor bedrijven dat deze niet alleen hun producten en diensten aan moeten bieden in hun eigen winkel of bedrijf maar dat ze ook zeker aan een e-Commerce oplossing moeten denken. Een webwinkel is 24/7 beschikbaar voor de consument en dat maakt het interessant voor ondernemers om hun business uit te breiden naar het web.

Internet Market Monitoren

Op dit moment is de online retail verantwoordelijk voor alsmaar groeiend percentage van de totale retailomzet. Volgens diverse bronnen (zoals bv. de internet markt monitor) gaan er jaarlijks vele miljarde euro's over de digitale toonbanken. We zijn zelfs een punt gepasseerd waarbij in bepaalde sectoren meer online wordt verkocht dan in fysieke winkels. 

If you can't beat them, join them

Dat betekend dat het in deze tijd vrijwel onmogelijk wordt om als retailer niet mee te spelen op het speelveld van de e-commerce.

Wat kunnen wij u bieden

Voor bedrijven die op zoek zijn naar een e-commerce oplossing kunnen wij een aantal mogelijkheden. We kunnen een maatwerk website ontwikkelen waarin volledige webshop is geïntergreerd. We hebben echter ook een concept ontwikkeld dat aan alle eisen voldoet waaraan een moderne webshop moet voldoen. Dit noemen wij het Scorpion E-Commerce Concept. Dit concept omvat een relatief vastgestelde vormgeving die gebaseerd op vele jaren onderzoek. We zorgen natuurlijk dat middels kleuren en afbeeldingen de website aan de huisstijl van de klant wordt aangepast. De basis van dit concept is Joomla! als Content Mamangement Systeem en Virtuemart zorgt voor alle e-commerce zaken. Een combinatie die zich al ruimschoots heeft bewezen in de markt. Zaken als producten, betaalmethodes, verlanglijstjes, cookies, meertaligheid, uitbreidbaarheid, productvergelijking, one page checkout en mobiele vormgeving zijn allemaal standaard opgenomen in dit concept. Neemt u gerust eens een kijkje op onze demoshop

Een groot voordeel van het Scorpion E-Commerce Concept is dat het alsmaar wordt doorontwikkeld en en relatief snel inzetbaar is. In principe kan binnen een paar dagen uw webshop al online zijn 

Omdat ieder bedrijf verschillend is zullen wij samen met u kijken naar de beste oplossing voor u. Voor meer informatie en/of een prijsofferte kunt u contact opnemen met onze sales-afdeling. Hiervoor kunt u het formulier gebruiken op deze pagina.

Joomla!

Geschreven door Edwin Witlox

Joomla!

Joomla! is op dit moment het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Joomla! wint geregeld prijzen in de categorie beste CMS en steeds meer gevestigde bedrijven als Vodafone, Danone, Kwik-fit, TNT en ABN-Amro kiezen voor het Open Source CMS Joomla!.

Scorpion Computers & Software ontwerpt en produceert zeer diverse websites met Joomla!. Van corporate websites tot aan complexe communities. Onze kracht ligt in onze ruime ervaring met open-source, onze drive om altijd mooie website te maken en u te voorzien van eerlijk advies.

Als webdesign bureau zijn wij niet gebonden aan één systeem. Toch hebben vooral in de afgelopen jaren onze expertise en kennis rondom Joomla! opgebouwd. Onze redenen hiervoor zijn:

  1. Joomla! is een van de grootste en populairste Content Management Systemen ter wereld. 
  2. Joomla! heeft de grootste community van ontwikkelaars. Dit zorgt voor u als opdrachtgever voor een ruime keuze in specialisten en biedt u dus onafhankelijkheid.
  3. Voor Joomla! is de grootste database aan 3rd party plugins beschikbaar. Deze zorgen voor extra functionaliteiten als een forum, fotoalbum of commentaar systeem. Omdat er zoveel plugins beschikbaar zijn, is bijna alle denkbare functionaliteit beschikbaar als plugin. Ook wij ontwikkelen zelf van deze uitbreidingen. Kijk maar eens in onze Joomla! download sectie opp deze website.

Toekomst

Op ieder moment wordt er gewerkt aan een nieuwe versie van Joomla!. Continue worden belangrijke verbeteringen doorgevoerd om het CMS een nog betere positie te geven in de markt. Het is belangrijk om te blijven ontwikkelen en mee te bewegen met de markt op dit moment, en in de toekomst. Als u wilt zien wat de ontwikkelingen zijn dan kunt u kijken naar de roadmap van Joomla!.

Joomla! 1-2-3 Update Service

Geschreven door Edwin Witlox

Joomla! 1-2-3 Update Service

Het CMS (Content Management Systeem) Joomla! wordt door vele van onze klanten gebruikt. Met enige regelmaat wordt er een nieuwe versie van dit systeem gelanceerd. Het is aan te bevelen om deze updates op uw Joomla! website te installeren. In deze updates zitten over het algemeen oplossingen verwerkt voor probleempjes (bugs) die tijdens het gebruik van het CMS naar boven zijn gekomen. Omdat er een enorme community gebruik maakt van Joomla zullen er altijd wensen blijven van deze gebruikers die ook weer verwerkt kunnen worden in een update. Vooral voor de veiligheid van uw website is het aan te bevelen om de laatste versie van Joomla te installeren.

Wij begrijpen als geen andere dat u mogelijk niet alle tijd en/of kennis bezit om bij te houden wanneer een nieuwe versie verschijnt en om deze ook te installeren. Ook begrijpen wij dat niet iedereen de consequenties van een dusdanige update kan overzien.

Daarom hebben we voor u 2 diensten in het leven geroepen.

Allereerst de Joomla! 1-2-3 update service. Met deze dienst bieden wij aan om voor u bij te houden wanneer er nieuwe versies verschijnen van de versie van het Joomla! CMS die u gebruikt en deze zullen wij na uw goedkeuring tevens volledig voor u installeren. Hierbij garanderen wij dat tijdens dit update proces uw website nooit meer dan nodig off-line zal zijn. Dit alles zal worden vastgelegd in een SLA (Service Level Agreement)

Binnen de update service zullen we ook de updates van door ons erkende  en goedgekeurde uitbreidingen/extensies van Joomla! meenemen. Indien hiervoor inlog- of licentiegegevens benodigd zijn kunnen wij alleen in overleg de eventuele updates uitvoeren. Indien maatwerk is uitgevoerd (door een derde partij) aan bestaande extensies, kunnen wij de werking na een update niet garanderen.

Voor alle duidelijkheid: In deze service wordt de website NIET geüpgrade van versie 1.5, 1.6, 1.7, 2.x naar een hogere versie (Bijvoorbeeld van 1.5 naar 3.x).

De andere dienst is onze Joomla! upgrade service. De makers van Joomla hebben besloten om het roer volledig om te gooien vanaf versie 2.5. Het CMS is volledig herschreven. Dit zorgde ervoor dat een upgrade niet meer in een paar simpele handelingen verricht kon worden. Veel eigenaars van websites zijn daardoor een verouderde versie blijven gebruiken met alle risico's van dien. Buiten het feit dat er geen ondersteuning meer wordt gegeven op verouderde Joomla! websites zijn deze websites ook een geliefd doel geworden voor hackers. Dit kan veel ellende met zich meebrengen. Ook betekend een verouderde website dat deze over het algemeen niet geschikt is voor mobiele apparaten. Vindbaarheid in de zoekmachines is een andere issue waarmee ze te kampen hebben.

Wij kunnen uw website upgrade naar de laatste versie van Joomla! met behoud van de bestaande content. De kosten voor een dergelijke upgrade variëren, maar we kunnen wel aangeven dat voor een bedrag van € 295,- exclusief BTW de meeste website wel van een upgrade kunnen worden voorzien. Dit is inclusief een aanpassing waardoor de websites responsive worden gemaakt voor mobiele apparaten.

Indien u meer informatie wilt ontvangen over onze Joomla! 1-2-3 update service, of over het upgraden van uw Joomla! website, dan kunt het formulier op deze pagina invullen en versturen.

Een eigen website

Geschreven door Edwin Witlox

Een eigen website

Een eigen website is zowel interessant voor de particulier als voor het bedrijfsleven. Veel mensen hebben een hobby of zelfs passie die ze graag willen delen met anderen. Een website is een prima middel om dit voor elkaar te krijgen. Een bedrijf zonder eigen domein wordt in de huidige samenleving in sommige gevallen niet serieus genomen. Dit terwijl het redelijk eenvoudig is om professioneel voor de dag te komen.

Veel mensen denken dat het ingewikkeld of duur is om een eigen website te maken. Dat hoeft echter helemaal niet het geval te zijn. Wij van Scorpion Computers & Software bieden u de mogelijkheid om een domein te registreren en te hosten. We kunnen voor u gratis een Content Management Systeem installeren waarmee u een website kan creëen zonder ook maar enige kennis van programmeren en/of webdesign. Onze voorkeur gaat daarbij uit van het CMS Joomla. U mag natuurlijk ook aan de slag gaan met andere tools en aan het programmeren slaan, maar dat blijkt juist in de praktijk de drempel waar veel mensen tegenaan lopen.

Wanneer je een eigen domein registeerd en host, dan krijg je daarbij ook een aantal emailadressen. Een groot voordeel daarvan is dat deze niet veranderen als je van internetprovider wisselt of dat mensen direct herkennen van wie het emailadres is. Vaak gaan mensen ook vanzelf de website bezoeken wanneer ze zien dat er een eigen domeinnaam in verwerkt is.

Neem maar eens een kijkje in het aanbod van onze hostingpakketten en je zal zien dat de kosten best wel meevallen.

Hosting - Vergelijk de pakketten

Geschreven door Edwin Witlox

Hosting - Vergelijk de pakketten

Bij Scorpion Computers & Software betaalt u alleen voor diensten waar u echt gebruik van maakt. U kiest het webhostingpakket dat het meest bij u past. Het verschil zit vooral in het aantal e-mailadressen, de hoeveelheid webruimte en de hoeveelheid dataverkeer. In het onderstaande staan alle pakketten voor u op een rijtje.

 E-mail onlyBasisBasis-PlusPremiumUltimateExtreme

Domeinnaam

- (*) - (*) 1 (**) 1 (**) 1 (**) 1 (**)
Webruimte
(Te verdelen over mail en website)
500Mb
(geen web)
500Mb 1.000Mb 2.000Mb 5.000Mb 10.000Mb
Dataverkeer (max. per maand) - 5.000Mb 10.000Mb 20.000Mb 50.000Mb 100.000Mb
Emailaccounts 1 5 10 20 50 50
Emailadressen / aliassen Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Spamfilters op email ja ja ja ja ja ja
Virusscanners op email ja ja ja ja ja ja
Eigen emailbeheer ja ja ja ja ja ja
Secure email ja ja ja ja ja ja
Webmail ja ja ja ja ja ja
PHP Ondersteuning - ja ja ja ja ja
MySQL database (***) - 1 1 2 2 2
24/7 FTP toegang - ja ja ja ja ja
Eenmalige kosten € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95 € 19,95
Maandelijkse kosten
(bij min. 12 maanden)
€ 2,95 € 4,95 € 5,95 € 9,95 € 19,95 € 29,95

 

Wij bieden natuurlijk ook mogelijkheden voor dedicated (of virtuele) servers, maar daarvoor worden individuele prijzen opgesteld afhankelijk van de wensen en noodzaak.

Meerprijzen (****):

  • Extra webspace - € 1,- per 100Mb per maand.
  • Extra mailspace - € 2,50 per 250Mb per maand.
  • Extra e-mail gebruiker - € 0,50 per gebruiker per maand.
  • Extra dataverkeer - € 1,- per extra 5 Gb per maand.
  • Extra MySQL database - € 1,- per database per maand (***).

Alle vermelde bedragen zijn exclusief de wettelijk geldende B.T.W.
(*) Domeinregistratie niet in de prijs inbegrepen, maar het is wel noodzakelijk om een eigen domeinnaam te registreren.
(**) Keuze uit .nl, .eu, .com, .info, .biz, .net, .org of .be. (Andere extenties zijn beschikbaar tegen meerprijs)
(***) Maximale omvang van database is 50 Mb per database
(****) Meerprijzen gelden voor de resterende periode van het lopende abonnement en worden vooraf voor deze periode in rekening gebracht. Tevens zal voor de voortzetting van het abonnement tevens de aanvulling blijven gelden en dus worden berekend.

 

partner_logo

HTML Slicing / Basing

Geschreven door Edwin Witlox

HTML Slicing / Basing

Een service die we ook aanbieden is HTML-Slicing. Voor veel mensen een onbekende term, maar in de wereld van web-design komt dit vaker voor dan u denkt.

Wat is HTML-Slicing:
Veel bedrijven laten een prachtig ontwerp maken voor een website in Photoshop of een andere grafische toepassing. We bepalen of dit ontwerp bruikbaar is als basis voor een websiteontwerp. Vervolgens bepalen we samen met u waar de inhoud (en evntueele andere componeneten) van de website moet worden getoond. Daarna hakken wij dat ontwerp figuurlijk in stukken en maken we er een basis van voor uw website. Het enige dat u nog rest is de website te vullen met inhoud.

Het orignele ontwerp

ð

De posities

ð

Het uiteindelijke resultaat

Basing: 
Over het begrip basing bestaat nog wat verwarring. De term is door een Nederlander bedacht en is eigenlijk hetzelfde als Slicen of Slicing. Anderen zeggen dat slicing een onderdeel is van basing omdat je bij slicing de afbeelding converteerd naar losse elementen en dan vervolgens XHTML en CSS gaat maken. Het geheel zou dan basing worden genoemd. Andere stellen dat Basing verder gaat dan slicing en dat je bij basing de XHTML en CSS bestanden toepast binnen een Content Management Systeem (CMS). Dit laatste had de bedenker van de naam Basing echter niet in gedachten.... maar wij kunnen deze service wel bieden (denk aan templates voor Joomla, WordPress, Drupal of andere CMS toepassingen).

Wat kost dat?
Ieder ontwerp is verschillend en er bestaat ook een groot verschil of u al dan niet een CMS gebruikt. Verder zit er nog veel verschillen tussen de diverse systemen. Daarom kunnen wij de prijs pas bepalen wanneer we over meer informatie beschikken. U kunt contact met ons opnemen voor een offerte.

Support

Geschreven door Edwin Witlox

Support

Wij van Scorpion Computers & Software maken kwalitatief hoogwaardige producten. Een belangrijk onderdeel van deze producten is tevens de service en support die daarbij geleverd wordt. Hieronder vindt u informatie die voor u als klant van belang kunnen zijn bij het werken met de producten die wij aan u leveren

{slide=Hosting - Online email gebruiken}

U kunt uw email online bereiken via een beveiligde webtoegang in uw webbrowser. Dit kan op twee manieren: Via de server van Scorpion Computers & Software ( Https://ScorpionComputers.nl) of via uw eigen domein (Https://ScorpionComputers.nl). Let daarbij wel op de letter s (van secure) achter http. U krijgt dan het volgende inlogscherm

Inlogscherm Webmail


Wanneer u hier uw volledige emailadres (dus inclusief uw domeinnaam b.v. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) als gebruikersnaam en uw wachtwoord opgeeft, dan krijgt u toegang tot webmail (of MiniMail voor gebruikers van mobiele apparaten c.q. smartphones en/of pda's).

Een volledige gebruikershandleiding van Kerio MailServer is te vinden via deze link. Deze handleiding is echter alleen beschikbaar in de engelse taal.


{/slide}


{slide=Hosting - Email instellen}

Hier vind u informatie over het instellen van email-programma's wanneer u gebruik maakt van de hosting service die Scorpion Computers & Software aanbied. Een korte uitleg over de verschillen is hierbij op zijn plaats om te bepalen welke methode u gaat gebruiken om uw email te verwerken.

  • POP-Mail : Wanneer u gewoon een email-client (programma om uw email mee te lezen en versturen) in wilt stellen om uw email op te halen van de server en off-line te verwerken, dan kunt u gebruik maken van POP-Mail.
  • IMAP-Mail : Deze vorm van email ophalen is vrijwel gelijk aan POP met als uitzondering dat u ook gebruik kunt maken van een mappenstructuur. Dit is handig wanneer u b.v. een email-archief wilt bewaren op de server om overal gebruik te kunnen maken van dit archief.
  • MAPI-Mail : Dit is de soort die bedoeld is voor de gebruiker die alle mogelijkheden van mail en agenda volledig wil benutten. Buiten email maakt u hier ook gebruik van de agenda en bijvoorbeeld notities of een takelijst. Alles wordt rechtstreeks op de server opgeslaan, dus een vereiste is dat u altijd on-line moet zijn wanneer u gebruik wilt maken van uw email en aanvullende services. Om hiervan gebruik te maken moet u tevens een klein programma (Kerio Outlook Connector) installeren en tevens gebruik maken van MS-Outlook
  • Synchronisatie : Er zijn natuurlijk gebruikers die willen wel hun agenda en takenlijst gebruiken, maar zijn niet altijd on-line. Dit komt bijvoorbeeld vaak voor bij notebookgebruikers. Hiervoor bestaat de mogelijkheid om de agenda en taken te synchroniseren wanneer ze wel on-line zijn. Hiervoor kunt u de Kerio Synchronisation Plug-in gebruiken. U heeft daarbij ook wel wel MS-Outlook nodig.
  • Push-Mail : De moderne zakelijke gebruik(st)er is niet allen altijd en overal bereikbaar, maar wil ook overal beschikken over zijn/haar email en volledige agenda. Wie beschikt over een zogenaamde smartphone met push-mail mogelijkheden kan hier ook gebruik van maken.

Een volledige gebruikershandleiding van Kerio MailServer is te vinden via deze link. Deze handleiding is echter alleen beschikbaar in de engelse taal.

{tab=Kerio Outlook Connector}

Wanneer u gebruik maakt van de Kerio Outlook Connector dient u deze eerst te installeren. U vindt de juiste versie altijd in onze downloads sectie van deze website, of rechtstreeks via de website van de fabrikant (Kerio). Na de installatie start u Outlook opnieuw op en u kunt uw account instellen. Dit gaat alsvolgt:

  • Ga naar de menu-optie Extra - Accountinstellingen.
  • Maak een nieuw account aan.
  • Kies voor Overige emailservice.
  • Kies vervolgens voor Kerio Mailserver.
  • Vervolgens krijgt u een scherm met instelligen voor Kerio (met drie tabbladen).
    • Tabblad 1: Account

      Tabblad 1: Account
      Hier stelt u de volgende waardes in:

      Servername:uwdoeinnaam.nl (zonder www.)
      Secure Password AuthenticationDeze optie moet UIT staan.
      Gebruikersnaam:Uw volledige emailadres (dus inclusief uw domeinnaam b.v. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
      Wachtwoord:Het wachtwoord behorende bij uw gebruikersnaam.
      Wanneer u vervolgens op de knop [Check Connection] klikt moeten de onderste velden automatisch worden gevulde met de juiste gegevens (Uw naam en emailadres).
      Wanneer dit laatste niet het geval is, dan maakt u hoogstwaarschijnlijk gebruik van een netwerk waarbij communicatie naar buiten dusdanig is afgeschermd dat u geen gebruik kunt maken van de mogelijkheid om de Kerio Outlook Connector te gebruiken. In dat geval kunt u in vrijwel alle gevallen enkel gebruik maken van pop-email.

    • Tabblad 2: Advanced

      Tabblad 1: Account
      In dit tabblad kunt u alle waardes laten staan zoals ze standaard zijn ingevuld. In het veld Connection name is het verstandig om uw emailadres in te voeren. Dit is echter niet noodzakelijk. Het veld bepaald de weergave in MS-Outlook van de titel die boven uw Postvak-In staat.

    • Tabblad 3: Sender

      Tabblad 1: Account
      Hier stelt u de volgende waardes in:

      Name:De naam die u hier invult zal worden weergegeven als verzender op emails die u verstuurd.
      Email addressWanneer uw account over meerdere emailadressen beschikt, dan kunt u er daarvan één invullen. De ontvanger van uw emails zal dit emailadres kunnen zien als verzender.
      Address for replies:Wanneer u wilt dat alle emails die beantwoordt worden naar een ander emailadres worden gestuurd, dan kunt u dat hier invoeren.

{tab=POP/IMAP instellingen}
U hebt bij het gebruik van zowel POP- als IMAP-email de vrij keus in welke emailclient u wilt gebruiken. Vrijwel alle emailclients ondersteunen deze protocollen. Voor instructies hoe u uw mail-client kan instellen, moeten wij u verwijzen naar de handleiding van de desbetreffende software. Hieronder staan de gegevens die daarbij van belang zijn:

Gebruikersnaam:Uw volledige emailadres (dus inclusief uw domeinnaam b.v. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
Wachtwoord:Het wachtwoord behorende bij uw gebruikersnaam.
POP/IMAP-Server:uwdoeinnaam.nl
SMTP-ServerDeze gegevens moet u gebruiken van uw internetprovider
POP-Poort110


{tab=Mobiele apparaten}
Hier volgt nog informatie over ...

{/tabs} 

{/slide}

Klant gedeelte

Geschreven door Edwin Witlox

Klant gedeelte

Dit is een speciaal gedeelte voor onze klanten. Hier vindt u namelijk allerlei informatie over diensten die speciaal voor u zijn bedoeld en kunt u zaken downloaden die ook specifiek voor onze klanten zijn ontwikkeld of beschikbaar gesteld.

Personal Backup

Geschreven door Edwin Witlox

Personal Backup

Het gebeurd gelukkig niet zo vaak, maar elke keer dat het gebeurd is er een te veel. Door o.a. diefstal, brand, waterschade, virussen, stroomstoring of een technisch mankement kunt u een gedeelte, of misschien zelfs wel al uw belangrijke gegevens kwijt raken. Denk eens aan uw digitale foto's, uw correspondentie, uw belastingaangift of uw email-archief.

Backup via Internet heeft zijn nut en betrouwbaarheid inmiddels ruim bewezen. Samen met een betrouwbare partner die gespecialiseerd zijn op dit gebied bieden wij u krachtige Online Backup Software voor uw bestands-backup. Uw data wordt veilig versleuteld opgeslagen in 2 geografisch gescheiden datacenters.

U kunt zelf het tijdstip kiezen waarop de backup moet plaatsvinden. U heeft ook de volledige controle over welke gegevens moeten worden gebackup. Dit pakket heeft een datalimiet van 25Gb.

Dit gehele pakket bieden wij aan voor het bedrag van € 9,95 per maand

Voor zakelijk gebruik hebben we een ander pakket samengesteld: Business Backup

(Alle bedragen zijn exclusief de wettelijk geldende B.T.W.)
(Minimale contractduur 12 maanden)

Business Backup

Geschreven door Edwin Witlox

Business Backup

Natuurlijk maakt u al een back-up van uw belangrijke gegevens, maar waarschijnlijk doet u dat nog niet on-line. Backup via Internet heeft zijn nut en betrouwbaarheid inmiddels ruim bewezen. Samen met een betrouwbare partner die gespecialiseerd zijn op dit gebied bieden wij u krachtige Online Backup Software aan die bestands-backup en tevens de meest voorkomende databases ondersteunt. Uw data wordt veilig versleuteld opgeslagen in 2 geografisch gescheiden datacenters.

U bepaalt zelf wanneer en hoe vaak deze gegevens moeten wordt gebackup, en tot u uw datalimiet van maarliefst 50Gb heeft behaald kunt u zelf bepalen of u deze vult met bestanden of met een backup van uw Exchange, SQL, Oracle of MySQL database. Ook het restoren (terugzetten) van uw gegevens heeft u zelf in de hand.

Bij dit alles is het ook nog mogelijk om de software (tegen een meerprijs) door ons te laten installeren op uw lokatie.

Dit gehele pakket bieden wij aan voor het bedrag van € 29,95 per maand

Voor particulieren hebben we een ander pakket samengesteld: Personal Backup

(Alle bedragen zijn exclusief de wettelijk geldende B.T.W.)
(Minimale contractduur 12 maanden)

Webdesign / Development

Geschreven door Edwin Witlox

Webdesign / Development

In deze moderne tijd is het maken alleen een website niet meer voldoende. We kunnen uw totale digitale marketing voor u verzorgen. We kunnen samen met u een online strategie bepalen. We bouwen natuurlijk een website en/of het registreren een domein. Eventueel ondersteunen we zelfs bij het creëren van uw huisstijl (Logo, briefpapier, visitekaartjes, etc.) zodat dit geheel op elkaar aansluit. Ook kunnen we de hosting van uw website of web-applicatie voor u verzorgen en zelfs de on-line backup van uw gegevens behoort tot de mogelijkheden. 

Maar het gaat natuurlijk nog veel verder. Social media is een belangrijk aspect geworden om in contact te komen met uw 'potentiële' klanten. Vindbaarheid  en SEO (Search Engine Optimization) zijn termen die we niet meer over het hoofd mogen zien. Usability en gebruiksvriendelijkheid zorgen voor de meer psychologische benadering van uw website. Door rekening te houden met accessibility (toegankelijkheid) bereikt u een groter deel van uw doelgroep.

Kortom, een website bouwen is meer dan alleen maar wat tekst en plaatjes bij elkaar zetten. En wij kunnen u helpen.

Voor meer informatie of een prijsopgave gebruikt u het formulier op deze pagina.